Κατά το σχολικό έτος 2021-22 στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου θα πραγματοποιηθούν Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε όλες τις τάξεις του σχολείου σύμφωνα με το παρακάτω πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων.
ΠΡΑΚΤΙΚΟ 4o / 28- 09 – 2021
ΘΕΜΑ: «Εργαστήρια Δεξιοτήτων ( Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας) »
Στον Εύοσμο και στο γραφείο του 14ου 8/θ Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου σήμερα 28-09 – 2021, ημέρα Τρίτη και ώρα 13:30 ο σύλλογος διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου, αποτελούμενος από τους:
1) Κούτριο Στέργιο, Δ/ντή του σχολείου 8) Τορνικίδου Ελένη
2) Παπαδοπούλου Δέσποινα 9) Νίκο Δημήτριο
3) Αντωνίου Ελένη 10) Καλένη Ευθυμία
4) Γρηγοριάδου Ευτέρπη 11 Σαββίδου Σμαρώ
5) Μπράντζου Ελένη 12) Τσακμακίδη Αντώνιο
6) Νικάκη Ευθαλία 13) Τερζόγλου Παναγιώτη
7) Κωνσταντίνου Κων/νο 14) Μπατόλα Γεώργιο
15) Τσαρσιταλίδου Ελισσάβετ
συνήλθε σε συνεδρίαση για να ασχοληθεί με το παραπάνω θέμα :
Με την έναρξη της συνεδρίασης ο δ/ντής του σχολείου έθεσε υπόψη του διδακτικού προσωπικού το νομοθετικό πλαίσιο (ΦΕΚ Β 35674 4/8/21) που ρυθμίζει τα σχετικά με την εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών της διδακτικής ενότητας ¨Εργαστήρια Δεξιοτήτων ¨ Στη συνέχεια η συνεδρίαση περιστράφηκε γύρω από τους σκοπούς και τους στόχους του συγκεκριμένου προγράμματος οι οποίοι θα πρέπει να συντείνουν στην πραγματοποίηση του γενικότερου στόχου (όραμα) του σχολείου.
Το όραμα του σχολείου : Όραμα του σχολείου μας δεν μπορεί παρά να είναι η λειτουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας ανοιχτής στην κοινωνία, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές, μέσα σε κλίμα αλληλοσεβασμού και σεβασμού στη διαφορετικότητα και με εργαλεία τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια, δημιουργούν, καινοτομούν και οικοδομούν τη νέα γνώση μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον.
Όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε τους υπεύθυνους ενεργούς αυριανούς πολίτες που θα χαρακτηρίζονται από ανεπτυγμένες δεξιότητες ζωής και νου και ψηφιακές δεξιότητες και θα έχουν διαμορφώσει θετικές στάσεις και πεποιθήσεις, με οικολογική συνείδηση, με ενσυναίσθηση, με κοινωνική ευθύνη και γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες
Ως προς την 1η Θεματική Ενότητα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ _ΕΥ ΖΗΝ τίθενται οι επόμενοι ειδικοί στόχοι. Οι μαθητές :
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα
- Να αποκτήσουν οι μαθητές μας βασικές γνώσεις γύρω από θέματα υγείας
- Να μάθουν τι σημαίνει υγιεινή διατροφή και να την ακολουθούν στη ζωή τους
- Να γνωρίσουν το σώμα τους
- Να μπορούν σε κλίμα ασφάλειας να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους
- Να συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας , σε συζητήσεις καταθέτοντας τις απόψεις τους και τις σκέψεις τους και να δημιουργήσουν προσωπικές σχέσεις
- Να γνωρίσουν τους κινδύνους του διαδικτύου και πώς να προστατεύονται από αυτούς
Ως προς τη 2η Θεματική Ενότητα ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΒΑΛΛΟΝ τίθενται οι παρακάτω ειδικοί στόχοι. Οι μαθητές :
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες της ζωής
- Να γνωρίσουν τους κινδύνους που απειλούν το φυσικό περιβάλλον
- Να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση
- Να υιοθετήσουν συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον π.χ. ανακύκλωση υλικών, μείωση της σπατάλης του νερού κλπ.
- Να συνειδητοποιήσουν την αλληλεξάρτηση ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος
- Να καλλιεργήσουν συνείδηση επαναχρησιμοποίησης των υλικών
- Να εργαστούν σε ομάδες και να σχεδιάσουν οικολογικές παρεμβάσεις για το σχολείο τους
Ως προς την 3η Θεματική Ενότητα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ– Κοινωνική Συναίσθηση &Ευθύνη τίθενται οι επόμενοι ειδικοί στόχοι. Οι μαθητές:
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
- Να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και να είναι ικανοί να διακρίνουν πότε αυτά καταπατούνται και να τα υπερασπίζονται
- Να αναπτύξουν νοοτροπία εθελοντισμού και αυτοπροσφοράς μέσα από ομαδικές συνεργατικές δράσεις
- Να καλλιεργήσουν πνεύμα διαμεσολάβησης για την ειρηνική επίλυση διαφορών, συγκρούσεων και συγκερασμού των αντιθέσεων
- Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι τη συμπερίληψη και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα του άλλου
- Να καλλιεργήσουν αισθήματα αλληλοσεβασμού μεταξύ τους τόσο σε ότι αφορά τα μέλη της ομάδας ή του τμήματός τους όσο και τα υπόλοιπα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
Ως προς την 4η Θεματική Ενότητα ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ– Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία τίθενται οι παρακάτω ειδικοί στόχοι. Οι μαθητές :
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες του νου
- Να αναπτύξουν την ικανότητα επίλυσης απλών και σύνθετων προβλημάτων μέσω της υπολογιστικής σκέψης
- Να καλλιεργήσουν την επικοινωνία μεταξύ τους όσο και την ψηφιακή επικοινωνία μέσα από ποικίλες συνεργατικές δράσεις
- Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να αναλάβουν ευθύνες διαχείρισης ομαδικών εργασιών
- Να έρθουν σε επαφή με διάφορες μορφές επιχειρηματικής δράσης
- Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από τις κατασκευές
- Να γνωρίσουν τον κόσμο των σύγχρονων τεχνών και επαγγελμάτων
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΤΑΞΗ Α’ ( Υπεύθυνη εκπ/κός: Γρηγοριάδου Ευτέρπη )
Υποενότητα 1 : Διατροφή, Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Πρόγραμμα : ¨ Τα δόντια μου προσέχω , υγεία κι ομορφιά για να έχω¨
ΤΑΞΗ Β’ ( Υπεύθυνη εκπ/κός: Μπράντζου Ελένη )
Υποενότητα 2 : Ψυχική και Συναισθηματική υγεία – Πρόληψη
Πρόγραμμα : Αν κάποιος έχασε το χαμόγελό του, δώσ΄ του εσύ ένα!
ΤΑΞΗ Γ ΄ ( Υπεύθυνη εκπ/κός : Παπαδοπούλου Δέσποινα)
Υποενότητα 3 : Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Πρόγραμμα : Ευαισθητοποίηση, Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών και Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στις Σχολικές Κοινότητες
ΤΑΞΗ Δ΄ ( Υπεύθυνοι εκπ/κοί : Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος – Νικάκη Ευθαλία )
Υποενότητα 1 : Διατροφή, Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Πρόγραμμα : Του δρόμου το ασφαλές (για τη Δ’ δημοτικού)
ΤΑΞΗ Ε’ ( Υπεύθυνοι εκπ/κοί : Νίκος Δημήτριος – Τορνικίδου Ελένη )
Υποενότητα 2 : Ψυχική και Συναισθηματική υγεία – Πρόληψη
Πρόγραμμα : Παίζουμε και μαθαίνουμε ( για Ε’ ΣΤ’ δημοτκού)
ΤΑΞΗ ΣΤ ΄ Υπεύθυνος εκπ/κός : Μπατόλας Γεώργιος
Υποενότητα 3 : Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Πρόγραμμα : Ευαισθητοποίηση, Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών και Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στις Σχολικές Κοινότητες
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΑΞΗ Α’
Υποενότητα 1 : Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Πρόγραμμα : DirtyStories (A’ – B’ δημοτικού )
ΤΑΞΗ Β’
Υποενότητα 2 : Φυσικές καταστροφές – πολιτική προστασία
Πρόγραμμα : Αναλαμβάνουμε δράση ( για Ε’ Στ’ δημοτικού) –
ΤΑΞΗ Γ ’
Υποενότητα 3 : Παγκόσμια και Τοπική πολιτιστική κληρονομία
Πρόγραμμα : Σώσε τις θάλασσες από τα πλαστικά
ΤΑΞΗ Δ’
Υποενότητα 1 : Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Πρόγραμμα : Το νερό ! Waterwise ( για τη Δ΄δημοτικού)
ΤΑΞΗ Ε’
Υποενότητα 2 : Φυσικές καταστροφές – πολιτική προστασία
Πρόγραμμα : Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει
ΤΑΞΗ ΣΤ ’
Υποενότητα 3 : Παγκόσμια και Τοπική πολιτιστική κληρονομία
Πρόγραμμα : Σώσε τις θάλασσες από τα πλαστικά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΤΑΞΗ Α’
Υποενότητα 1 : Ανθρώπινα δικαιώματα
Πρόγραμμα : Τα δικαιώματα των παιδιών
ΤΑΞΗ Β’
Υποενότητα 2 : Εθελοντισμός , διαμεσολάβηση
Πρόγραμμα : Όλοι μαζί στη σχολική ζωή
ΤΑΞΗ Γ ’
Υποενότητα 3 : Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Πρόγραμμα : Η γη ανήκει σ’ όλα τα παιδιά του κόσμου/Λέμε όχι στο ρατσισμό
ΤΑΞΗ Δ’
Υποενότητα 1 : Ανθρώπινα δικαιώματα
Πρόγραμμα : Δυναμώνω τη φωνή μου ( για τη Δ’ δημοτικού
ΤΑΞΗ Ε’
Υποενότητα 2 : Εθελοντισμός , διαμεσολάβηση
Πρόγραμμα : Εγώ και η κοινωνία ( για Ε’ Στ’ δημοτικού)
ΤΑΞΗ ΣΤ ’
Υποενότητα 3 : Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Πρόγραμμα : Η γη ανήκει σ’ όλα τα παιδιά του κόσμου/Λέμε όχι στο ρατσισμό
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΌΤΗΤΑ 4 : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΤΑΞΗ Α’
Υποενότητα 1 : ΣΤΕΜ – Εκπαιδευτική ρομποτική
Πρόγραμμα : Και η Γη γυρίζει…( για νηπιαγωγείο και Α΄ δημοτικού)
ΤΑΞΗ Β’
Υποενότητα 2 : Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα
Πρόγραμμα : Γνωριμία με το επάγγελμα του μουσικού / Μια σχολική αυλή που εκπαιδεύει τους μαθητές στην επιχειρηματικότητα
ΤΑΞΗ Γ ’
Υποενότητα 2 : Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα
Πρόγραμμα : Τα επαγγέλματα του χθες και του σήμερα
ΤΑΞΗ Δ’
Υποενότητα 1 : ΣΤΕΜ – Εκπαιδευτική ρομποτική
Πρόγραμμα : STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
ΤΑΞΗ Ε’
Υποενότητα 1 : ΣΤΕΜ – Εκπαιδευτική ρομποτική
Πρόγραμμα : Φαινόμενα στον νανόκοσμο
ΤΑΞΗ ΣΤ ’
Υποενότητα 2 : Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα
Πρόγραμμα : Τα επαγγέλματα του χθες και του σήμερα
Το πρακτικό αυτό αφού γράφτηκε και διαβάστηκε υπογράφεται όπως ακολουθεί.
Ο Διευθυντής του Σχολείου Το Διδακτικό προσωπικό
Τ.Σ.Υ. Τ.Υ.
Ακριβές αντίγραφο
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Κούτριος Στέργιος